Het is weer zover: van 5 tot en met 15 oktober is het Kinderboekenweek. Dit jaar is het thema SUPERHELDEN: OVER DAPPER DURVEN ZIJN. Speciaal voor de opening kwamen de superhelden Mega Mindy en Superman langs op de Valentijnschool en de Dolfijn. Ze zijn op bezoek geweest in alle klassen, om de kinderen enthousiast te maken voor het thema SUPERHELDEN. In de klas bleek dat er iets mis was met deze superhelden.. ze waren hun kracht verloren! Maar gelukkig hadden de kinderen meteen door wat er aan de hand was: de superhelden hadden per ongeluk hun riem verwisseld! En dat bleek het inderdaad te zijn. Toen Mega Mindy haar eigen riem weer om had begon ze spontaan de kinderen op te tillen. En Superman vloog zelfs met een kind in zijn armen het raam uit! Zo zie je maar: ook zonder mooi pak en masker kan je anderen helpen. Je hoeft helemaal geen bijzondere kleding aan of megakrachten te hebben om een superheld te worden.. je bent pas écht een superheld, als je een ander durft te helpen!
Durf jij dat ook?!

Kijk voor meer foto’s in het fotoarchief van de Dolfijn