Ouders betalen een inkomensafhankelijke bijdrage volgens de regelgeving in de kinderopvang. Deze kosten variëren van € 0,33 tot € 8,17 (2020). Werkende ouders betalen in eerste instantie het hoogste bedrag, maar kunnen via de belasting maandelijks een kinderopvangtoeslag (K.O.T.) ontvangen. Een ouderpaar waarvan maar 1 ouder werkt, of geen inkomen uit arbeid heeft, betaalt direct een inkomensafhankelijk netto bedrag. Zij kunnen geen K.O.T. aanvragen.

Peuters met een indicatie “Extra Spelen en Leren” afgegeven door het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG), kunnen naast de betaalde uren ook gebruik maken van de extra gratis CJG-uren.
Voor vragen of informatie over de CJG-indicatie of over uw maandelijkse lasten kunt u terecht bij Petra Verweel of Mieke Hijzen.